Erős ügyfélhitelesítés

Az erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication, SCA) egy plusz biztonsági ellenőrző lépés a bankkártyás fizetések és az elektronikus fizetési műveletek során.

Mobilos erős ügyfélhitelesítés

Fontos, hogy tudd!

Az erős ügyfélhitelesítés bevezetése után csak akkor tudsz online vásárolni, ha kellőképpen felkészültél rá.

Mi az erős ügyfélhitelesítés?

Az erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication, SCA) egy plusz biztonsági ellenőrző lépés a bankkártyás fizetések és az elektronikus fizetési műveletek során.

Az erős ügyfélhitelesítés azt biztosítja, hogy bárhol is történik a vásárlás, illetve a bankolás, csak a kártya használatára jogosult személy, vagyis a kártyabirtokos hitelesíthesse a tranzakciót.

Hogyan működik az erős ügyfélhitelesítés?

A banknak a lehetséges háromféle azonosítástípusból legalább kettő használatával egyértelműen azonosítania kell a fizetést vagy banki műveletet kezdeményező személyt.

Mobilos erős ügyfélhitelesítés

A háromféle alkalmazható azonosítástípus

1. Amit a kártyabirtokos ismer (pl. jelszó) Jelszavas védelem

 2. Amivel a kártyabirtokos rendelkezik (pl. mobileszköz, telefonszámra kapott SMS) Telefonos védelem

3. A kártyabirtokos biológiai tulajdonságain alapuló (biometrikus, pl. ujjlenyomat vagy arcfelismerés) Ujjlenyomatos védelem

Milyen műveleteknél lesz szükség az erős ügyfélhitelesítésre?

Fizetés üzletekben: 5000 Ft alatti fizetések esetén is előfordulhat, hogy PIN kóddal kell azonosítanod magad. Erről a kérdésről a kártyakibocsátó bankod dönt az adott tranzakció során. Fizetés üzletekben

Online fizetés: A SMS-ben kapott kód és a banktól kapott jelszó megadásával, de akár telefonod ujjlenyomat-olvasójával vagy arcfelismeréssel (pl. Face ID) is azonosíthatod magad a fizetés során egy automatikusan megnyíló felületen. Online fizetés

Készen állsz? Az alábbi három lépésből megtudhatod!

1. Van mobiltelefonom?

Az erős ügyfélhitelesítéshez mobiltelefon vagy okostelefon szükséges.

2. A napi használatban lévő telefonszámom van megadva a bankomnál?

Az online bankkártyás vásárlás és az online bankolás során csak akkor végezhető el az erős ügyfélhitelesítés, ha a bank el tud érni a telefonodon.

3. Le van töltve a bankom mobilalkalmazása?

Ajánljuk, hogy töltsd le bankod mobilalkalmazását, és regisztráld benne bankkártyádat, mert legkényelmesebb módon a mobilbanki alkalmazáson keresztül tudod hitelesíteni tranzakcióidat.

Többet szeretnél megtudni?

Látogass el az erős ügyfélhitelesítés weboldalára, ahol részletesen tájékozódhatsz.

Kérdések merültek fel benned?

Az erős ügyfélhitelesítés oldalán összegyűjtötték a leggyakoribb kérdéseket és válaszokat.

Mi is sütiket (cookie) használunk az oldalainkon. Segítségükkel továbbra is szeretnél okos és hasznos termékajánlókat látni? Elolvasom bővebben    Rendben Nem szeretném