Karácsonyi ajándékvásárlás: mutatjuk, melyek lehetnek az idei év slágertermékei

2022 októberében közzétett nagy őszi kérdőívünkben olyan kérdésekre kerestük a választ, amelyek az ünnepi szezon megkezdése előtt segítséget nyújthatnak a játékpiac legerősebb időszakára való felkészülésben. Kutatásunkban többek között a jelenlegi gazdasági helyzet befolyásoló szerepéről, illetve ajándékvásárlási tendenciáikról kérdeztük vásárlóinkat. A több mint 10 000 kitöltő válaszai mellett pedig Black Friday kampányunk adatait is összegeztük, egy még átfogóbb kép elérése érdekében. Mutatunk néhány érdekességet arról, hogy előrejelzéseink szerint mire számíthatunk a karácsonyt megelőző téli szezon folyamán.

Amikor a jelenlegi gazdasági helyzet befolyásoló szerepéről kérdeztük vásárlóinkat, meglepő módon csupán a válaszadók 64%-a érezte azt, hogy a jelenlegi helyzet hatással van ajándékvásárlási szokásaira. A kitöltők csaknem 21%-a számára a válsághelyzet nem számít befolyásoló tényezőnek, ha arról van szó, hogy mi kerüljön a karácsonyfa alá. A válaszadók 16%-a pedig még nem tudta megítélni a gazdasági helyzet befolyásoló mivoltát.

Célközönségünket arról is megkérdeztük, hogy mely 3 legfontosabb szempont alapján választanak ajándékot gyermeküknek, és rendkívül pozitív töltetű válaszokra bukkantunk. Mint kiderült, a válaszadók elsöprő mértéke (88%) még a jelenlegi gazdasági nehézségek ellenére is a gyermekük saját kérését és vágyát tartják a legfontosabbnak, ezt pedig a játék hasznossága és minősége követi. Az ár és a márkanév pedig ebből a szempontból háttérbe szorult.

És hogy melyek lesznek idén a karácsony slágertermékei? A Black Friday kampányunk során 25 legnépszerűbb termékünket figyelembe véve a társasjátékok ebben az időszakban is fénykorukat élik. A tavalyi év kedvenceire, mint például a Fejjel lefele kihívás, a Fel ne ébreszd aput, a Szuper Mágikus Jinn és az Undi Guszti társasjátékokra várhatóan idén is sokan lecsapnak. A jól bevált kedvencek mellett pedig egy új termék, a TV-reklámokból már ismert Finnyás Cicus társasjáték is nagy érdeklődésnek örvend.

A közkedvelt játékkategóriák közé tartoznak továbbá a kreatív készségfejlesztők, amelyek közül a tavalyi évben már népszerű smART Sketcher idén a lista első helyén szerepel. A Black Friday-időszak második legnépszerűbb terméke, a Kreatív Rajziskola, egy új kreatív szett, amely várhatóan sok karácsonyfa alatt visszaköszön majd. A kukucskálóval és tükrökkel ellátott kreatív rajzkészlet új perspektívát ad a rajzolásnak. Statisztikáink alapján pedig a kisebbeknek szóló Rajzvarázs rajzkészlet is sok kisgyerek arcára mosolyt fog csalni az ünnepek idején.

És természetesen az örök kedvenc LEGO-termékekről sem feledkezhetünk meg, amelyek közül a webáruház Black Friday kampányának keretében 6 termék, köztük két adventi naptár is bekerült az első 25 közé. A listában pedig egy további adventi kalendárium, méghozzá a Barbie Color Reveal: Adventi naptár 2022 is helyet kapott, így látható, hogy a szülők már javában készülnek a karácsonyi várakozás időszakára.

Ezek voltak a nagy őszi kérdőívünk és Black Friday kampányunk leginkább izgalmas támpontjai, amelyek vásárlóink számára is hasznosak lehetnek. Tény, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet karácsonyi vásárlásokra gyakorolt hatását csak az ünnepek elteltével lehet teljes körűen felmérni. Amihez azonban kétség sem fér, az az, hogy a szülők, bármilyen nehézségekkel néznek is szembe, minden esetben előtérbe helyezik gyermeküket. Ez alól pedig, ahogy azt a válaszok is alátámasztották, a karácsony sem kivétel.