Mobilizálódik a játékpiac

 

Budapest, 2015. január 14. – Netre terelődik és mobilizálódik a játékpiac: 2014-ben 35 milliárd forintot tett ki ez a szektor, az értékesítés mintegy egyötöde a weben realizálódott. A legnagyobb forgalmú hazai játékwebáruház, a JátékNet.hu adatai szerint az oldalra érkező látogatások közel 22 százaléka már mobileszközökről érkezett. 

 

A játékpiacon is egyértelműen látszik az online értékesítés előretörése: míg 2013-ban a forgalom körülbelül 10 százaléka érkezett az internetről, addigra 2014-ben már a játékvásárlások több mint egyötöde a weben történt. „A teljes magyar játékpiac – a videójátékokat nem számítva – mintegy 35 milliárd forint volt a tavalyi évben, becsléseink szerint ebből már 6-7 milliárdot tett ki az online értékesítés” – mondta el Bognár Ákos, a JátékNet.hu Webáruház ügyvezető igazgatója.

Az internetes forgalom erősödése mellett a mobileszközök terjedése is jelentős hatást gyakorol a játékpiacra, a JátékNet.hu Webáruház szakértőinek várakozása szerint 2015-ben ez jelentheti majd az egyik legnagyobb kihívást. „Ezt a tendenciát már évek óta érezzük: webáruházunkban már 2013-ban is 10 százalék fölött volt a mobilról érkező látogatások aránya, 2014-ben pedig 22 százalékra ugrott” – emelte ki Bognár Ákos.

 

20 százalék fölötti növekedés

 

Az online játékforgalmazói piacot 2014-ben egyrészt az éleződő verseny, másrészt a hipermarketek szorítása határozta meg. A legnagyobb forgalmú hazai játékwebáruház, a JátékNet.hu ugyanakkor – az előző évhez hasonlóan – így is kétszámjegyű növekedést produkált, a 2013-ban elért 1,4 milliárdos forgalmát több mint 20 százalékkal lépte túl. Az év során a legerősebb nap november 7-ére, az Internetes Vásárlás Napjára esett. A forgalom mellett a csomagszám is nőtt: az év végéig több mint 170 000 csomagot szállított ki a webáruház. A növekedés a költözést is szükségessé tette, a JátékNet.hu így jelenleg több mint 2000 négyzetméteres raktárról szolgálja ki vásárlóit.

A cég eredményeit a szakma és a vásárlók számos díjjal is honorálták: a vállalat ismét bekerült a Deloitte Technology Fast 50 verseny regionális top10 mezőnyébe, elnyerte az Ország Boltja 2014 címet, emellett megkapta a Superbrands minősítést is.

 

Erősödött az online fizetés

 

A JátékNet.hu adatai szerint 2014-ben mérséklődött a készpénzes fizetés népszerűsége, ugyanakkor a vásárlók közel 75 százaléka még mindig ezt a fizetési módot választja. „A készpénzes tranzakciók mintegy 5 százalékos csökkenése elsősorban az online fizetési megoldások, köztük az év során bevezetett PayPal rendszer javára történt” – mondta el Bognár Ákos.

A szállítási módok között tovább erősödött a Pick Pack Pont, miközben a személyes átvétel csaknem negyedével visszaszorult, 2014 második félévében már csak a vásárlók egyhatoda választotta ezt a formát. A legnépszerűbb továbbra is a futáros kiszállítás – a megrendelések kétharmadánál döntöttek e mellett a vásárlók –, ugyanakkor a kedvezőbb árnak köszönhetően a következő években a Pick Pack Ponton történő átvétel további növekedése várható.

 

A JátékNet.hu Webáruházról:
 
A JátékNet.hu Webáruház 2006 őszén indult két család közös vállalkozásaként. A kis családi vállalkozás gyorsan kinőtte magát, 2009-re a legnagyobb forgalmú hazai játékwebáruház lett, évente 170 000 rendelést kezel sikeresen. Az oldal 2013-ban elnyerte az első helyet a szakma köreiben is rangos Év Internetes Kereskedője versenyen. Emellett 2010-ben az eFestivalon e-kereskedelem kategóriában állhatott a dobogó tetejére, 2012 és 2014 között három egymást követő évben az ország legnépszerűbb játékboltjának választották az Ország Boltja versenyen. Ugyanezen a megmérettetésen 2014-ben további két díjjal gazdagodott: játék kategóriában minőségi díjat nyert, és kiérdemelte az Ország Boltja címet. 2013-ban a Deloitte Fast 50 versenyén megkapta a leggyorsabban fejlődő magyar technológiai vállalat címet, majd 2014-ben ismét bekerült a verseny regionális top10 mezőnyébe. 2014 márciusában a webáruház újabb elismeréssel gazdagodott, elnyerte a sikeres és hiteles márkák kitüntetését, a Superbrands 2014 díjat.
A webáruház az első pillanattól kezdve a vásárlók gyors és pontos kiszolgálását tűzte ki céljául, nem csak a csomagküldés, de a személyes átvétel során is. Saját raktárukból közel tízezer terméket azonnal, készletről tudnak szállítani. A JátékNet.hu nem csak a kiszolgálás, de a kínálat minőségére is kiemelten ügyel: a játékok megbízható forrásból származnak, a gyártók garanciát vállalnak a termékekért. A magas színvonalú kiszolgálásnak köszönhetően a vevők rendszeresen visszatérnek az oldalra.